l
loading...
love and travel photographer

Something about Leonora's Life

wedding photographer in sicily, portrait photographer, frida khalo, dolce e gabbana

Fact #1: I'm from Palermo

I'm Sicilian and after infinity travel, I live in Milan since 2011
01
03
boudoir photographer, best wedding photographer, wedding dress, intimate wedding

Fact #2: I'm a photographer

I love shoot people, emotion and stories
02
03

Fact #3: I like to travel

Travel is my really life. Before wife, mother or woman.
03
03
best photographer in Italy, Styled Shooting, Opera Shooting
[ITA]
Mi chiamo Leonora Aricò e sono una fotografa.

Per una serie di coincidenze, mentre vivevo in Brasile come volontaria durante il mio periodo di servizio civile, ho studiato fotografia e ho conseguito il diploma presso una scuola specializzata a San Paolo.

Penso che la cultura brasiliana mi abbia cambiata e modificato il mio modo di sorridere alla vita che è sempre più splendente.

Sono una persona ottimista, e ogni ostacolo per me è un’opportunità di crescita sia professionale che personale. Il mio lavoro, a cui dedico tempo, risorse e continua formazione, lo svolgo con una grandissima dedizione dettata da una passione innata per l’arte, i viaggi e soprattutto le persone.

A condividere la mia passione per la vita ho trovato un valido compagno di vita, mio marito Michele. E insieme abbiamo due figli di due specie diverse. Un cane e un bambino che insieme so già che saranno un’associazione a delinquere.

[EN]
My name is Leonora Aricò and I’m a wedding photographer.

I was born in Palermo (Sicily) and I live in Milan since 2012. Here I met Michael, my husband, and now we form a beautiful family together with our dog Chewbacca.

For a series of coincidences, while I was living in Brazil as a volunteer during my period of civil service, I studied photography and I graduated from a specialized school in São Paulo.

I think that Brazilian culture has changed and changed my way of smiling at life that is always more resplendent. I am an optimistic person, and every obstacle for me is an opportunity for both professional and personal growth.

My work, to which I dedicate time, resources and continuous training, I do it with a great dedication dictated by an innate passion for art, travel and above all people.

My philosophy

“Gentileza gera Gentileza”

Ritengo che ognuno di noi è il riassunto delle proprie esperienze. Le proprie origini culturali, come anche i viaggi intrapesi inevitabilmente segnano le abitudini. Grazie alle mie esperienze lavorative ho imparato ad ascoltare le persone che ho attorno.

Questo mi permette di crescere e di dare un contributo diverso di volta in volta. Dalla scelta della musica per un video, alla scelta di un’inquadratura per cercare di risaltare la bellezza di chi o cosa viene ritratto.

In modo del tutto naturale mi riconosco in molti gesti, carezze e abbracci che avvengono in un giorno così intimo come il giorno del proprio matrimonio.

I believe that each of us is the summary of our experiences. Its cultural origins, as well as intrapese travel, inevitably mark habits. Thanks to my work experience I learned to listen to the people around me.

This allows me to grow and make a different contribution from time to time. From the choice of music for a video, to the choice of a shot to try to highlight the beauty of who or what is portrayed.

In a very natural way I recognize myself in many gestures, caresses and hugs that happen in a day as intimate as the day of one’s marriage.

Associazioni dove sono iscritta

Featured on

Espositore Approvato

The Love Affair